۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

گوگل ادوردز بهترین نوع تبلیغات کلیکی در ایران

رسانهِ‌های موجود برای تبلیغاتِ آنلاین در ایران، تفاوت‌های فراوانی با رسانه‌ِهای مرسوم کشورهای پیشرفته دارد. برای مثال تبلیغات در رسانه‌ِهای اجتماعی در ایران، بیشتر تمرکز روی تلگرام و اینستاگرام دارند نه تبلیغات در گوگل، که خاصیت اندازه گیری دقیق در مورد اثر بخشی را ندارند و در سایر کشورها فیس بوک یک رسانه بسیار محبوب برای تبلیغات می باشد. برخلاف تبلیغات رسانه های اجتماعی در ایران فیس بوک بسیار گرانتر و با امکان هدف گزاری دقیق برای پخش و سنجش دقیق اثر گزاری می باشد. در مورد تفاوتها و ارزش های تبلیغات در رسانه های اجتماعی می توان بسیار نوشت ولی این مقاله با هدفِ مقایسۀ تبلیغات کلیکی بنری و ادوردز در ایران، نوشته شده است.

در ایران تبلیغاتِ کلیکی بنری، با وجود واسطه ها (آژانسهای تبلیغاتی) رونق بیشتری دارد . این آژانسهای تبلیغاتی، مدیریت پخش تبلیغات بنری شما را بین تعداد زیادی وب سایت ایرانی که با آنها قرار داد دارند انجام می دهند.

شما در دنیای ایده آل می توانید برای نوع پرداخت تبلیغات کلیکی خود روشهایی از جمله CPA یا هزینه به ازای یک هدف تعیین شده(خرید یا عضویت)، هزینه ثابت و یا CPC هزینه بر اساس کلیک پرداخت کنید. ولی در ایران تنها دو مورد آخر مرسوم است زیرا موفقیتِ فروش هر وب سایت، به عوامل مختلفی بستگی دارد که شرکتهای فروشندۀ تبلیغات کلیکی، حاضر به ریسکِ تعهدِ فروش به ازای کلیکهای دریافتی، برای صفحات فرود نیستند.کلیکهای بنری از حداقل ۱۵۰ تومان قیمت پایه برای هر کلیک شروع شده و تا ۷۵۰ تومان با انتخاب زمان ، مکان جغرافیایی ، نوع دستگاه و کلاس وب سایتِ نمایش داده شده، قابل افزایش می باشد.این هزینها برای هر کلیک برای بنرهای ثابت در وبسایتهای مطرح ایران، تا ۷۰۰۰ تومان (۲$)برای هر کلیک می رود .

حالا بیایید یک مقایسه کلی بینِ هزینه تبلیغات بنری (Display Advertising) در دنیا با هزینه آن در ایران بکنید. بر اساس آمار monetizepros.com هزینه میانگین نمایش هر ۱۰۰۰ بنر، بطور میانگین ۲٫۸ دلار می باشد. یعنی با در نظر گرفتن بهترین حالتِ دیده شدن به کلیک (CTR) که معادل ۲۰% است، هزینۀ میانگین هر کلیک، معادل ۰٫۰۱۴ سنت یا با دلار ۳۷۰۰ تومان معادل حدود ۵۰ تومان خواهد بود این یعنی یک سوم قیمت پایه کلیکی در ایران. در نظر بگیرید کلیکهای بنری در ایران به هیچ وجه هدفمند و قابل اطمینان نیستند، هرچند شرکتهای پخش تبلیغات بنری ادعا می کنند که سیستمهایی برای حداقل کردن تقلب مانند (Double Confirmation) در تبلیغات روی موبایل استفاده می کنند.

google ads

بر خلاف تبلیغات بنری که در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پر هزینه است و پیش بینی میشود با آگاه شدن بیشتر تجارتهای الکترونیک، این حباب در آینده نزدیک ترکیده و هزینهای این نوع تبلیغات کاهش یا حداقل ثابت بماند، هزینه تبلیغات گوگلی در ایران در مقایسه با میانگین جهانی بسیار پایین و مرقون بصرفه می باشد. دلیل این امر، مشکلات دسترسی و فیلتر شدن گوگل ادوردز و شرایط سخت پرداخت و ساختن حساب کاربری در گوگل ادوردز می باشد.این امر باعث شده که کلیکهای هدفمندی که از گوگل ادوردز دریافت میشود با هزینه بسیار کمتر از تبلیغات بنریِ رایج در ایران دریافت شود. پیش بینی می شود باعلاقمند شدن و رواج این نوع تبلیغات در ایران و رقابتی شدن لغات در مزایده های گوگل ادوردز، قیمت این کلیکها در دوسال آینده رشد چشمگیری کنند. ولی تا آن زمان پول خود را برای تبلیغات بی هدف بنری دور نریزید و از مشاورانی که امکان راهنمایی شما و پرداخت راحت در حسابهای ادوردز خود دارند کمک گرفته و کسانی را به وب سایت خود جذب کنید که دقیقآ بدنبال کالا یا خدمات شما می گردند.

حتما بخوانید: کاهش هزینه های کلیک با تغییراتی در کیووردها

توجه داشته باشید که کلیکهایی که از گوگل ادوردز دریافت می کنید با درصد بیشتری نسبت به کلیکهای بی‌هدفِ بنری، به مشتریان شما تبدیل می شوند.

 

مقایسه هزینه های گوگل ادوردز در ایران با میانگین جهانی

حال بیایید هزینه های گوگل ادوردز را در ایران با میانگین جهانی مقایسه کنیم:

هزینۀ هر کلیک در سال ۲۰۱۶ در گوگل ادوردز بطور میانگین ۲٫۱۴ دلار بوده با CTR 1.16%

شما می توانید با هزینه بطور میانگین ۰٫۱ دلار و میانگین CTR بالای ۳% تبلیغات گوگل ادوردز را در ایران انجام دهید. فقط کافیست چند نکته ضروری را در کمپینهای ادوردز خود رعایت کنید تا سعی و خطای خود را برای رسیدن به اهداف کلیکی کاهش دهید .

حتما بخوانید: روش محاسبه هزینه هر کلیک تبلیغات در گوگل توسط کی ورد پلنر

موافقین ۰ مخالفین ۰
الهه گرایلی

شرایط جدید پارتنر شدن گوگل ادوردز

همانطور که میدانید خیلی ها به دنبال شرایط جدید پارتنر شدن گوگل هستند تا بتوانند با علاوه بر افزایش اطلاعات، شرایط بهتری را در حوزه تبلیغات در گوگل برای خود فراهم کنند.
همچنین باید بدانید که اخیرا گوگل شرایط متفاوتی برای کسب پارتنری گذاشته است. ابتدا زمان تعیین شده تا شهریور سال 99 بود ولی به علت شیوع ویروس کرونا این زمان تا بهمن ماه 99 تمدید شده. حال با مشاهده ویدیو با ما همراه باشید:

ویدیوی معرفی شرایط جدید پارتنر شدن گوگل

 

حتما بخوانید: چگونه گواهینامه پارتنر گوگل را دریافت کنیم؟

 

پارتنر گوگل چه کسی است؟ 

پارتنرهای گوگل آژانس‌هایی هستند که در بازاریابی حرفه‌ای بوده و کارشناسان آنلاینی هستند که از جانب گوگل برای مدیریت حساب کاربری ادوردز تصدیق شده‌اند. کمپانی‌ها و شرکتهایی که بعنوان گوگل پارتنر تعیین شده‌اند، نشان پارتنر گوگل یا نشان نخستین پارتنر گوگل را کسب کرده‌اند. این نشان بیانگر این امر است که شرکت مهارت و تخصص کافی در زمینه ادوردز را داراست، همین امر باعث می‌شود تا با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید کلمات کلیدی مناسب در تبلیغات گوگل بکار برده شود و در نتیجه بازخورد مالی آژانس و مشتریان افزایش یابد و باعث افزایش رتبه مشتری شود.
اگر برای اولین بار است که تبلیغات در گوگل را امتحان می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم قبل از استخدام پارتنر گوگل و مراجعه به آژانس تبلیغاتی، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کارکرد تبلیغات در گوگل کسب کنید. بدین ترتیب می‌توانید اهداف تبلیغاتی خود را بهتر بشناسید و خود را برای بحث در مورد آنها آماده کنید تا بهتر بتوانید درباره همکاری با یک پارتنر گوگل تصمیم بگیرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰
الهه گرایلی

علت تایید نشدن تبلیغ گوگل

در این مقاله قصد داریم علت تایید نشدن تبلیغ گوگل را برایتان باز گو کنیم پس با ما همراه باشید…

علت تایید نشدن تبلیغ گوگل

شرکت گوگل یک شرکت بزرگ و متعهد به قوانین خاصی است.

زمانی که شما تبلیغات خود را به زبان غیر انگلیسی ایجاد میکنید ربات های مخلفی متن تبلیغات شما را به یک زبان واحد ترجمه کرده و با قوانین خود می سنجد.

این قوانین بند های مختلفی دارد. به طور مثال جعل اسناد در قوانین همه کشور ها جرم حساب میشود.

ممکن است شما در حوزه تکثیر کتب علمی مشغول به کار بوده و قصد تبلیغات گسترده روی گوگل داشته باشید.

کلمه ی اصلی این شغل “تکثیر کتب”و یا “نوشتن کتاب” است.

این کلمه ها در زبان شیرین فارسی از نظر قانونی هیچ مشکلی ندارد

اما زمانی که توسط ربات های هوشمند گوگل ترجمه می شوند کلمه “جعل سند” معنی شود.

از نظر قوانین این کلمه غیر قانونی بوده و توسط گوگل تایید نمیشود و ممکن است اکانت شما را به کل ببندد.

تبلیغاتی که ممکن است تایید نشود

طبق تجربه ما بعضی مشاغل در ترجمه ربات های گوگل غیر قانونی به حساب می آیند.

به طور مثال:

  1. انجام پایان نامه
  2. تکثیر و ترجمعه متون
  3. کاشت بولت (ترجمه = فشنگ)
  4. موارد جنسی و پورنوگرافیک
  5. موارد مخدر
  6. قاچاق کالا
  7. کالاهای ممنوعه (مثلا اسلحه در خیلی از کشورها)
  8. کریپتوکارنسی و ارز دیجیتال (بیت کوین و فارکس)
  9. شرط بندی و پوکر
  10. موارد لیست گروه های تروریستی یا تحریمی های خاص آمریکا
  11. تعمیرات سامسونگ و ال جی

و مشاغل دیگر علت تایید نشدن تبلیغ گوگل هستند

بعضی کلمه هایی که ترند هستند نیز ممکن است.

با توجه به شرایط فعلی در کل کشور ها کلمه ای مثل covid-19 و coronavirus  نیز باعث بسته شدن حساب شما و یا تایید نشدن آگهی ها می شود.

در صورت تایید نشدن تبلیغ گوگل چه باید کرد؟

در کشور های اروپایی و آمریکایی بیشتر موارد ذکر شده قانونی هستند اما نیاز به مجوز دارد.

اگر خارج از ایران هستید می توانید با ارائه مجوز خود اکانت را بازگردانید.

اما در کشور ما چه باید کرد؟

معمولا با ارائه دلیل مناسب و شفاف سازی نوع تبلیغ ممکن است گوگل اکانت شما را بازگرداند

اما در غیر این صورت امکان بازگردادن اکانت نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰
الهه گرایلی