شعر عاشقانه حامد ابراهیم پور irnab ir شعر عاشقانه قرار اول از حامد ابراهیم پور

حامد ابراهیم پور ، شعر عاشقانه

شعر عاشقانه قرار اول از حامد ابراهیم پور | اشعار عاشقانه

 

قرار اولمان هرکجا که دار نباشد / به دور سینه یمان سیمِ خاردار نباشد!

توجهی به شب و حلقه ی طناب نکردن / قرار بعدیِ مان مرگ را حساب نکردن! 

بدون بال در این آسمان پرنده بمانیم / قرار بعدیِمان لج کنیم، زنده بمانیم

اگر چه بر تنمان رد پای قرمز جنگ است / به مرگ فکر نکن، زندگی هنوز قشنگ است..!

شبانه از دهن گربه ی سیاه پریدن / دو تا پلنگ شدن ،سمت قرص ماه پریدن

دو تا پلنگ، نه! مثل دو تا عقاب، دو ماهی / دو تا ستاره ی افتاده از دهان سیاهی

دوتا پرنده ی بی سرزمین، دو اشک چکیده / دو تا ستاره ی دنباله دار رنگ پریده

قرار بعدی مان کشف رنج های دنیرو / و قهوه خوردن در ساحل ریو دو ژانیرو

قرار بعدی انکار عقده های زمینی / فرار کردن از خوک دانیِ پازولینی

دوباره کشف معمای فیلمهای نوار و / قرار بعدی مان زخمهای ژان رنوار و

مرور کردن عصیان بی مرور براندو / برای بار صدم قصه های عامه پسندو

به کشف درد رسیدن، به کشف یک شب خونی / هویت زن بی آرزوی آنتونیونی

گذشتن از دل این زخم های کهنه ی کاری / پس از شکستن آغوش های آلمادواری!!

قرار بعدیِ مان هرکجا که سایه نباشد / دوباره پای کسی روی چارپایه نباشد 

به سوی این شب بی انتها تفنگ گرفتن / به احترام سر میرزا تفنگ گرفتن!

دوباره زنده شدن ، از دهان قبر پریدن / رئیس علی شدن و روی زین ببر پریدن !!

قرار بعدی مان قهوه با دو تکه ی ژیگو / به جنگ میروم امروز…آدیوس آمیگو

قرار بعد غریو تفنگ های من و تو / نشانه رفتن سمت فالانژ های فرانکو

صدای ریزش زنجیرهای کهنه ی خونین / صدای آزادی روی رزمناو پوتمکین

صدای زخمی ویکتور خارا –جنازه ی زنده– / گلوله خوردن در کوچه …زنده باد آلنده …

من و تمامی این لحظه های رنگ پریده / من و تمامی این خاطرات رنج کشیده 

من و تلاقی هر روز دردها…بروفن ها / من و دویدن بیهوده در جهان کوئن ها …

من و تمامی تنهاییم ،‌ تمامی دردم / من و تمامی این روزها که گریه نکردم 

من و دراز کشیدن کنار نعش کبودم / من و نبودن انسان بهتری که نبودم 

من و بریدن هرروز این زبان اضافی / من و شکستن یک مشت استخوان اضافی 

من و حضور شب و آسمان چرکی تهران / من و جویده شدن در دهان چرکی تهران 

قرار بعدی اعجاز دستهای من و تو  / شکوفه دادن گیلاس در خزان کیوتو

قرار بعدیمان گفتگو،مراسم چایی / و شام خوردن در هاید پارک ویکتوریایی

قرارمان شب نمناک نانت، رخوت بوردو / نگاه کردن خورشید در غروب پالرمو

شریک موج…شبیه تن دو ماهی لیز و / تو و شنا کردن زیر آفتاب ونیز و

قرارمان دگرانزوم هتل، حوالی پانتون / برای یافتن نادیای آندره برتون

قرار بعدی مان اضطراب بوسه ی من با / شکوه سمفونی زندگی…غروب وین با

پرنده های مسافر به دور دست پریدن / به سرزمین های بهتری که هست پریدن

قرار بعدی یک زندگی کوچک عادی / فرار کردن از لحظه های مارکی دوسادی

قرار مان هرجا غصه ها بزرگ نباشد / میان سفره یمان رد پای گرگ نباشد